Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Artvin Valiliği
Artvin Valiliği
Artvin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valiler Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Logo İmza Yetkileri Yönergesi
  • ARTVİN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhaleler Basın Açıklamaları Basın Bülteni Resmi Kurullar Takvimi
  • İLETİŞİM
°C
30
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Turan Ergün
      • Vali Yardımcıları
        • Berker Çırak
        • Dilara Şenoğlu
        • İsmail Erdoğan
        • Göktuğ Kaan Ayaz
      • Kaymakamlar
        • Ardanuç Kaymakamı
        • Arhavi Kaymakamı
        • Borçka Kaymakamı
        • Hopa Kaymakamı
        • Kemalpaşa Kaymakamı
        • Murgul Kaymakamı
        • Şavşat Kaymakamı
        • Yusufeli Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal ve Etüt Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Görev Yapmış Valiler
    • Tarihçe
      • Artvin
      • Ardanuç
      • Arhavi
      • Borçka
      • Hopa
      • Kemalpaşa
      • Murgul
      • Şavşat
      • Yusufeli
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Logo
    • İmza Yetkileri Yönergesi
  • ARTVİN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • İl Defterdarlığı
      • Çevre , Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İşkur İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Hopa Gümrük Müdürlüğü
      • Sarp Gümrük Müdürlüğü
      • Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı
      • DSİ 26. Bölge Müdürlüğü
      • İller Bankası Trabzon Bölge Müdürlüğü
      • Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü
      • MTA Doğu Karadeniz Bölge Müdürlüğü
      • TEİAŞ 14. Bölge Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhaleler
    • Basın Açıklamaları
    • Basın Bülteni
    • Resmi Kurullar Takvimi
  • İLETİŞİM

İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü

 Dernek Kuruluş Değerlendirme İşlemleri

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Dernek kurucuları tarafından imzalanmış (Mülga ibare:RG-30/10/2011-28100) (1 adet) kuruluş bildirimi ve aşağıda belirtilen ekleri, derneğin kurulacağı yerin mülki idare amirliğine verilir.
    1. Kurucular tarafından her sayfası imzalanmış iki adet dernek tüzüğü,
    2. Dernek kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde; bu tüzel kişilerin unvanı, yerleşim yeri ve kuruluş belgesi ile tüzel kişiliklerin organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişi de belirtilmek kaydıyla bu konuda alınmış kararın fotokopisi,
    3. Kurucular arasında yabancı dernek veya dernek ve vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşlar bulunması halinde, (Değişik ibare:RG-30/10/2011-28100) bu tüzel kişilerin derneklere kurucu olabilmesine dair İçişleri Bakanlığınca izin verildiğini belirten dernek kurucuları tarafından imzalanmış yazılı beyan,
    4. Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye'de yerleşme hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin fotokopileri,
    5. Yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste
  2. Çocuk derneklerine tüzel kişiler kurucu veya üye olamazlar, ayrıca çocuk derneklerinde kuruluş bildirimine, kurucu çocukların yasal temsilcilerinin izni eklenir
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Gün
 
 

 Dernek Şubesi Kuruluş İşlemleri

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Tüzüklerinde şube açabileceği belirtilmiş dernekler, genel kurullarınca yetki verilen yönetim kurullarının yetkili kılacakları en az üç kişinin imzaladığı (Mülga ibare:RG-30/10/2011-28100) (1 ADET) Kuruluş Bildirimini (EK- 2) ve aşağıda belirtilen eklerini şubenin açılacağı yerin mülki idare amirliğine verirler.
    1. Şube kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde; bu tüzel kişilerin unvanı, yerleşim yeri ve kuruluşuna ait belgeler ile tüzel kişiliklerin organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişi de belirtilmek kaydıyla bu konuda alınmış kararın fotokopisi,
    2. Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye'de yerleşme hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin fotokopileri,
    3. Geçici yönetim kurulu üyeleri ile yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste,
    4. Şube açılması için yönetim kuruluna verilmiş yetkiyi gösteren genel kurul kararının fotokopisi,
    5. Kurucu olarak yetkilendirilmiş kişiler için alınmış dernek yönetim kurulu kararı fotokopisi
  2. Çocuk derneklerinin şubelerine tüzel kişiler kurucu veya üye olamazlar, ayrıca çocuk dernekleri şubelerinde kuruluş bildirimine, kurucu çocukların yasal temsilcilerinin izni eklenir.
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Gün
 
 

 Federasyon Kuruluşu Değerlendirme

Federasyonlar kuruluş amaçları aynı olan en az beş derneğin bir araya gelmesi ile kurulurlar. Federasyonlar, kuruluş bildirimi ve eklerini mülki idare amirliğine vermek suretiyle tüzel kişilik kazanırlar.
 
Federasyon kuracak dernek temsilcileri tarafından imzalanmış (Mülga ibare:RG-30/10/2011-28100) (…) Kuruluş Bildirimi (EK- 2) ve aşağıda belirtilen ekler, federasyonun kurulacağı yerin mülki idare amirliğine verilir.
 
  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Kurucu dernek temsilcileri tarafından imzalanmış iki adet federasyon tüzüğü,
  2. Federasyon kurulması yönünde derneklerce alınmış genel kurul karar örneği,
  3. Kurucuların derneği temsil etmekle yetkilendirildiğine ilişkin ilgili dernek yönetim kurullarının karar örneği,
  4. Kurucular arasında yabancı dernek veya dernek ve vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşlar bulunması halinde, (Değişik ibare:RG-30/10/2011-28100) bu tüzel kişilerin federasyonlara kurucu olabilmesine dair İçişleri Bakanlığınca izin verildiğini belirten federasyon kurucuları tarafından imzalanmış yazılı beyan,
  5. Geçici yönetim kurulu üyeleri ile yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste veya yazı
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Gün
 
 

 Konfederasyon Kuruluşu Değerlendirme

Konfederasyonlar kuruluş amaçları aynı olan en az üç federasyonun bir araya gelmesi ile kurulurlar. Konfederasyonlar kuruluş bildirimi ve eklerini mülki idare amirliğine vermek suretiyle tüzel kişilik kazanırlar.
 
Konfederasyon kuracak federasyon temsilcileri tarafından imzalanmış (Mülga ibare:RG-30/10/2011-28100) (…) Kuruluş Bildirimi (EK- 2) ve aşağıda belirtilen ekler, konfederasyonun kurulacağı yerin mülki idare amirliğine verilir.
 
  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Kurucu federasyon temsilcileri tarafından imzalanmış iki adet konfederasyon tüzüğü,
  2. Konfederasyon kurulması yönünde federasyonlarca alınmış genel kurul karar örneği,
  3. Kurucuların federasyonu temsil etmekle yetkilendirildiğine ilişkin ilgili federasyon yönetim kurullarının karar örneği,
  4. Kurucular arasında yabancı dernek veya dernek ve vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından kurulan federasyon niteliğindeki tüzel kişiliklerin bulunması halinde, (Değişik ibare:RG-30/10/2011-28100) bu tüzel kişilerin konfederasyonlara kurucu olabilmesine dair İçişleri Bakanlığınca izin verildiğini belirten konfederasyon kurucuları tarafından imzalanmış yazılı beyan,
  5. Geçici yönetim kurulu üyeleri ile yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste.
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Gün
 
 

 Dernek Genel Kurulu Sonuç Bildirimi

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Divan başkanı, başkan yardımcıları ve yazman tarafından imzalanmış genel kurul toplantı tutanağı örneği,
  2. Genel Kurul Sonuç Bildirimi (Ek-3)
  3. Tüzük değişikliği yapılmışsa, tüzüğün değişen maddelerinin yeni ve eski şekli ile dernek tüzüğünün son şeklinin her sayfası yönetim kurulunca imzalanmış iki örneği,
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Dakika
 
 

 Yurt Dışından Yardım Alma Bildirim Yükümlülüğü

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Yetkili organın karar örneği,
  2. Varsa bu konuda düzenlenen protokol, sözleşme v.b belgeler ile yardımın aktarıldığı hesaba ilişkin dekont, ekstre ve benzeri belgenin bir örneği de eklenir.
AÇIKLAMA: Yurtdışından yardım alacak olan dernekler EK-4’te belirtilen Yurtdışından yardım alma bildirimini iki nüsha olarak doldurup mülki idare amirliğine bildirimde bulunurlar. Bildirimin mülki idare amirliği tarafından onaylı bir örneği ilgili bankaya verilmek üzere başvuru sahibine verilir.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Dakika
 

 Yabancı Vakıfların Başvurusu

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Yabancı vakıflar, temsilcilik kurma, şube açma, üst kuruluş kurma, kurulan üst kuruluşlara katılma, kurulmuş vakıflarla işbirliği yapma ve Türkiye’de doğrudan gerçekleştirmek istedikleri diğer faaliyetleriyle ilgili başvurularını Bakanlığa (EK- 6)’da belirtilen Yabancı Tüzel Kişilerin Türkiye’de Faaliyette Bulanabilmelerine İlişkin Başvuru Formu ve eklerini dört nüsha vererek yaparlar. Ayrıca, temsilcilik kurma veya şube açma başvurularında (EK- 7)’de bulunan örnek statüdeki bilgileri ihtiva eden ana statünün de verilmesi zorunludur.
  2. İşbirliği yapma başvurusu, yabancı vakıf adına ülkemizde işbirliği yapılacak vakıf tarafından da gerçekleştirebilir. Başvuru, Bakanlığa doğrudan yapılabileceği gibi posta aracılığıyla da yapılabilir.
AÇIKLAMA : Yabancı vakıfların Türkiye’deki faaliyetleri ile ilgili olarak yeni başvurularında, daha önce verilen ve geçerliliğini koruyan belgeler bir daha istenmez.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
15 Gün
 
 

 Kamu Yararına Çalışan Dernek Statüsü Kazanmak

  Kamu yararı için aranacak şartlar
  1. En az bir yıldan beri faaliyette bulunması,
  2. Son bir yıl içindeki 86.234,00TL’ sini (2012 yılı için belirlenen tutar) geçen alım ve satım işlemlerinin rekabet koşullarına uygun yapılması,
  3. Amacı ile bu amacı gerçekleştirmek üzere girişilen faaliyetlerin, üyelerinin dışında yerel veya ulusal düzeyde insanların ihtiyaç ve sorunlarına yönelik çözümler üretecek ve toplumsal gelişmeye katkı sağlayacak şekilde olması,
  4. Yıl içinde elde ettikleri gelirlerin en az yarısının bu amaçla harcanması, 
  5. Sahip olduğu mal varlığının ve yıllık gelirinin tüzüğünde amaç edindiği hizmetleri gerçekleştirecek düzeyde olması gerekir. Bu durum, Bakanlık dernekler denetçileri tarafından düzenlenen rapor ile tespit ettirilebilir. Bu nitelikleri taşımadığı tespit edilen dernekler kamu yararı kararı için üç yıldan önce yeniden başvuramaz
 
5253 Sayılı Dernekler Kanunu Yönetmeliği 50. Maddesinde belirtildiği üzere; Kamu yararına çalışan derneklerden sayılmak isteyen dernekler, aşağıda belirtilen ekleri ile birlikte başvurularını mülki idare amirliğine yaparlar.
 
  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Derneğin kamu yararı yönünden; faaliyeti, yaptığı hizmetler ve gelecekte yapılması düşünülen işler hakkındaki raporu,
  2. Derneğin taşınır ve taşınmaz mallarının listesi, c)Kamu yararına çalışan derneklerden sayılması için yönetim kurulunun aldığı karar örneği.
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
15 Gün
 

 Dernek lokali açma başvurusu

İl merkezlerinde açılacak lokaller için valiliğe, büyükşehir belediyesi sınırları içinde kalan ilçeler dahil olmak üzere diğer ilçelerde açılacak lokaller için kaymakamlığa bir dilekçe ile başvurulur. Başvurulara aşağıda belirtilen belgeler eklenir.
 
  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği,
  2. (Değişik:RG-30/10/2011-28100) Lokal olarak açılacak yerin mülk sahibi veya kiracısı olduğuna, ana gayrimenkulün mesken, iş veya ticaret yeri olduğuna, belediye ve mücavir alan sınırları içinde bulunup bulunmadığına dair dernek başkanı tarafından imzalanmış yazılı beyan,
  3. Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği,
  4. Derneklerin; belediye ve mücavir alanlar içinde açacakları lokaller için yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için bayındırlık ve iskan müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge.
Belgeleri eksik olan veya mevzuata uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmaz ve eksikliklerin tamamlanması için otuz günlük ek süre tanınır. Bu süre sonunda eksikliklerin tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır. Lokal olarak açılan yerin yerleşim yerinin değiştirilmesi halinde yukarıda sayılan işlemler tekrar edilir.
 
AÇIKLAMA: Lokal olarak açılacak yerin ve bulunduğu binanın fenni ve yangın güvenliği ile toplum sağlığı ve çevre bakımından belediyece, genel güvenlik ve asayişin korunması yönünden kolluk kuvvetlerince incelenmesi istenir. Gerek görülen hallerde, ayrıca ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan inceleme yapılması istenebilir. Belgeleri eksik olan veya mevzuata uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmaz ve eksikliklerin tamamlanması için otuz günlük ek süre tanınır. Bu süre sonunda eksikliklerin tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır. Lokal olarak açılan yerin yerleşim yerinin değiştirilmesi halinde yukarıda sayılan işlemler tekrar edilir.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
30 Gün
 
 

 Sandık Kurma

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Dernek tüzüğünde sandık kurulacağına dair açık hüküm bulunması,
  2. Dernek genel kurulunca sandık kurulması için karar alınmış olması gerekir.
AÇIKLAMA : Dernekler, yukarıda istenen belgeleri eksiksiz tamamlamaları halinde yönetmelikte belirlenen konular çerçevesinde sandık kurma işlemi tamamlanır.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Dakika
 
 

 Beyanname verme yükümlülüğü

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Dernek Yönetim Kurulu karar fotokopisi,
  2. Valilik Makamı (İl Dernekler Müdürlüğü) dan havaleli dilekçe,
  3. Dernekler Yönetmeliğinin ilgili ekinin (EK–21) eksiksiz ve doğru olarak doldurulmuş şekli
AÇIKLAMA: Dernekler, yukarıda istenen belgeleri nisan ayının sonuna kadar İl Dernekler Müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdür.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
90 Dakika
 
 

 Dernek Tasfiyesi

  Başvuruda İstenen Belgeler
Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır. Bu derneklerin defter ve belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de verilebilir. Bu defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıldır.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Dakika
 
 

 Değişikliklerin Bildirilmesi

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Genel Kurul veya Yönetim Kurulu toplantısını izleyen 30 gün içerisinde (5253/23. madde) resmi başvuru yapılmalıdır.
  2. Dernek Yönetim Kurulunun Değişiklik ile ilgili Karar Fotokopisi, Valilik Makamına (İl Dernekler Müdürlüğü) hitaben yazılmış dilekçe,
  3. Adres değişikliği yapılmışsa (EK-24’e göre) Kira Kontratı veya tapu fotokopisi,
  4. Dernek organlarındaki değişiklik bildirimini EK-25’i doldurmak sureti ile,
  5. Derneklerin tüzüklerinde yapılan değişiklikler Genel Kurul toplantısını izleyen 30 gün içerisinde, Genel Kurul sonuç bildirimi ekinde mülki idare amirliğine bildirilir
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
1 Gün
 
 

 Taşınmazların Bildirilmesi

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Dernek Yönetim Kurulu karar fotokopisi,
  2. Valilik Makamı (İl Dernekler Müdürlüğü) dan havaleli dilekçe,
  3. Dernekler edindikler taşınmazları, tapuya tescilinden itibaren bir ay içinde EK- 26 ya göre doldurup mülki idare amirliğine bildirmekle yükümlüdürler.
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
1 Gün
 
 

 Platformlar

  Başvuruda İstenen Belgeler
   Platformların oluşturulabilmesi için;
  1. Derneklerin yetkili organlarınca alınacak karar fotokopileri,
  2. Derneği temsille görevlendirilecek kişi veya kişilerin listesi,
  3. Bir platformun faaliyete başlayabilmesi için, temsilciler tarafından bir mutabakat tutanağı,
   Düzenlenen tutanakta;
  1. Platformun oluşturulma amacı,
  2. Çalışmaların yürütüleceği yerleşim yeri,
  3. Yönetim grubu üyeleri ve koordinatörünün isimleri belirtilir.
AÇIKLAMA: Plâtformlar, kanunların dernekler için yasakladığı amaç ve faaliyet konuları doğrultusunda kurulamazlar ve faaliyet gösteremezler. Bu yasağa aykırı hareket edenler hakkında, bu Kanun ve ilgili kanunların cezaî hükümleri uygulanır. Yukarıdaki işlemler ve evraklar tamamlandıktan sonra Müdürlüğümüzde bu işlemler sonuçlandırılır.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
120 Dakika
 
 

 Dernekler Tarafından Yurt Açılması

  Başvuruda İstenen Belgeler
    Dernekler açacakları yurtlara ilişkin;
  1. Milli Eğitim Bakanlığından /Valilikten almış oldukları yurt açma izin belgelerinin birer sureti,
  2. Bu izin belgesini aldıkları tarihten itibaren (15) gün içinde dernekler birimine bildirmek zorundadırlar.
ACIKLAMA: Müdürlüğümüze (15) gün içinde bildirimde bulunulduktan sonra işlemler tamamlanır.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Dakika
 
 

 Dernekler tarafından açılan temsilcilikler

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Yönetim Kurulu karar fotokopisi,
  2. Mülki idare amirliğine dilekçe;
  3. Yönetim Kurulunda belirlenen kişinin kimlik fotokopisi,
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
60 Dakika
 
 

 Gerçek Kişilerin Yardım Toplama Müracaatları

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Valilik Makamından havaleli, yardım toplamanın amacı, şekli, süresi ve faaliyet alanını ile faaliyette görevlendirilen kişilerin isimlerini içeren ilgililer tarafından imzalanmış dilekçe.
  2. Yardım toplanacak kişinin her hangi bir geliri olup olmadığı, mesleği, adına kayıtlı gayrimenkul ve menkul mallarının bulunmadığı, aile fert sayısı ve bunların meslekleri, her hangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan faydalanıp faydalanmadıkları hususların içeren bilgi ve belgeler.
  3. Faaliyette görevlendirilecek kişilerin fotoğraflı ve tasdikli nüfus cüzdan fotokopileri, ikametgâh ilmühaberleri, sabıka kayıtları ve ikişer adet vesikalık fotoğrafları.
  4. Toplanacak yardım miktarı belirlemeye yarayan resmi makamlardan alınmış (Doktor Raporu, keşif özeti, inşaat projesi v.b. belgeler.
  5. Faaliyette görevlendirilecekler arasında kamu görevlisi var ise yetkili makamlardan alınmış izin belgesi.
  6. Belirtilen yardım toplama ile ilgili evraklar hazırlandıktan ve Valilik Makamından (İl Dernekler Müdürlüğü) havale ettirdikten sonra sorumlu kurul üyelerinin birisi tarafından teslim edilmesi gerekmektedir.
  7. İzin veren makam, gerekli denetlenmeyi yaptırmak üzere, memurlar arasından veya dışarıdan yeterli sayıda denetçi görevlendirir ve ilgililere bildirir. İlgililer, denetçilerin isteği üzerine yardım toplama faaliyetleriyle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi vermek zorundadırlar.
AÇIKLAMA: Gerçek kişiler yardım toplama faaliyeti için müracaat ettiklerinde, yukarıda istenen belgeleri tamamlamaları gereklidir.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
2 Ay
 
 

 Tüzel Kişilerin Yardım Toplama Müracaatları

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Valilik Makamından havaleli, yardım toplamanın amacı, şekli, süresi ve faaliyet alanını ile faaliyette görevlendirilen kişilerin isimlerini içeren ilgililer tarafından imzalanmış dilekçe, Tüzel kişiliğin Yönetim Kurulunun karar fotokopisi.
  2. Faaliyette görevlendirilecek kişilerin ikişer adet vesikalık fotoğrafları Sabıka kayıtlarının olmadığına dair kişi beyanı.
  3. Toplanacak yardım miktarı belirlemeye yarayan resmi makamlardan alınmış (Doktor Raporu, keşif özeti, inşaat projesi v.b. belgeler.
  4. Faaliyette görevlendirilecekler arasında kamu görevlisi var ise yetkili makamlardan alınmış izin belgesi.
  5. Belirtilen yardım toplama ile ilgili evraklar hazırlandıktan ve Valilik Makamından (İl Dernekler Müdürlüğü) havale ettirdikten sonra sorumlu kurul üyelerinin birisi tarafından teslim edilmesi gerekmektedir.
  6. İzin veren makam, gerekli denetlenmeyi yaptırmak üzere, memurlar arasından veya dışarıdan yeterli sayıda denetçi görevlendirir ve ilgililere bildirir. İlgililer, denetçilerin isteği üzerine yardım toplama faaliyetleriyle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi vermek zorundadırlar.
AÇIKLAMA: Tüzel Kişilerin yardım toplama faaliyeti için, müracaat ettiklerinde, yardım toplama faaliyetini yapabilmeleri için, yukarıda istenen belgeleri tamamlanmaları gereklidir.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
2 Ay
 
 

 Dernek Faaliyetleri İzin İşlemleri

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Yönetim Kurulu Karar Fotokopisi ( yapılacak etkinliğe kimlerin katılacağı, nerede yapılacağı, hangi tarih ve saatte yapılacağı, davetiyeli ise adeti veya ücretli olup, olmayacağının belirtilmesi gerekmektedir.)
  2. Yapılacak etkinlik davetiyeli ise matbaa faturası, örnek davetiyenin eklenmesi, Broşür veya Pankart basılacaksa birer örneği
  3. Yapılacak etkinliğe dışarıdan katılacak şahısların nüfus cüzdan fotokopilerinin eklenmesi,
  4. Etkinliğin düzenleneceği yerin tahsis yazısının bulunması,
  5. Valilik Makamından (İl Dernekler Müdürlüğü) havaleli dilekçe.
AÇIKLAMA : Dernekler üyeleri için, tüzüklerinde yer alan herhangi bir faaliyeti gerçekleştirmek istediklerinde yukarda istenen belgeler eksiksiz olarak İl Dernekler Müdürlüğüne teslim edilir ve faaliyetlerine izin verilir.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
3 Saat
 
 

 Dernek Defterlerinin Tasdiki

  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. Yönetim Kurulu Kararı fotokopisi,
  2. Dernek Yönetim Kurulu Başkanlığının Dilekçesi
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
2 Gün
 
 

 Yetki Belgesi

  Başvuruda İstenen Belgeler
Dernek adına gelir tahsil edecek kişi veya kişiler, yetki süresi de belirtilmek suretiyle, yönetim kurulu kararı ile tespit edilir. Gelir tahsil edecek kişilerin açık kimliği, imzası ve fotoğraflarını ihtiva eden Yetki Belgesi (EK- 19) dernek tarafından üç nüsha olarak düzenlenerek, dernek yönetim kurulu başkanınca onaylanır. Yetki belgelerinin birer sureti dernekler birimlerine verilir. Dernek adına gelir tahsil edecek kişiler, ancak adlarına düzenlenen yetki belgelerinin bir suretinin dernekler birimine verilmesinden itibaren gelir tahsil etmeye başlayabilirler. Dernekler birimlerince kendilerine verilen her bir yetki belgesi için otomatik sıra numarası verilir. Yetki belgelerinin süresi, yönetim kurullarının görev süresi ile sınırlıdır. Yeni seçilen yönetim kurullarının, yetki belgelerini birinci fıkra esaslarına göre yenilemesi zorunludur. Yetki belgesinin süresinin bitmesi veya adına yetki belgesi düzenlenen kişinin görevinden ayrılması, ölümü, işine veya görevine son verilmesi, derneğin kendiliğinden dağıldığının tespit edilmesi veya fesih edilmesi gibi hallerde, verilmiş olan yetki belgelerinin dernek yönetim kuruluna bir hafta içinde teslimi zorunludur. Ayrıca, gelir toplama yetkisi yönetim kurulu kararı ile her zaman iptal edilebilir. Yetki belgesi ile ilgili değişiklikler yönetim kurulu başkanınca, onbeş gün içerisinde dernekler birimine bildirilir.
 
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
30 Dakika
 
 

 İzinle Kullanılacak Kelimeler

Dernek adlarında; Türk, Türkiye, Milli, Cumhuriyet, Atatürk, Mustafa Kemal kelimeleri ile bunların baş ve sonlarına getirilen eklerle oluşturulan kelimeler, ilgili bakanlıkların görüşü alınmak suretiyle Bakanlığın izni ile kullanılabilir.
 
  İzin almak için başvuran derneklerde aşağıdaki şartlar aranır.
  1. En az bir yıldan beri faaliyette bulunması,
  2. Amacı ve bu amacı gerçekleştirmek için giriştiği faaliyetler ve yaptığı hizmetler ile gelecekte yapılması düşünülen işlerin topluma yararlı sonuçlar verecek nitelikte olması,
  3. Aynı amaçlı dernekler arasında en çok üyeye sahip olması,
  4. Bu konuda genel kurulunda karar almış olması.
İzin için başvuracak dernekler, aşağıda belirtilen belgelerle birlikte başvurularını üçer suret olarak mülki idare İzin için başvuracak dernekler, aşağıda belirtilen belgelerle birlikte başvurularını (Mülga ibare:RG-30/10/2011-28100) (…) mülki idare amirliğine yaparlar.
 
  Başvuruda İstenen Belgeler
  1. (Mülga:RG-30/10/2011-28100)
  2. Dernek üye listesi,
  3. Derneğin faaliyetleri, yaptığı hizmetler ve gelecekte yapılması düşünülen işler hakkında rapor,
  4. İzne tabi kelimelerin kullanılması için genel kurulun aldığı karar örneği.
  Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)
 
 
 

İlk Müracaat

İkinci Müracaat

İsim : Maksut KOÇAK İsim : Berker ÇIRAK
Unvan : İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdür V. Unvan : Vali Yardımcısı
Adres : Artvin Valiliği- İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü Adres : Artvin Valiliği
Telefon : 0 466 212 62 90 Telefon : 0 466 212 10 09
Fax : 0 466 212 61 67 Fax : 0 466 212 10 55
E-Posta : artvin@artvin.gov.tr E-Posta : artvin@artvin.gov.tr
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • İlan Portalı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • Afiş - Kimlik Değişimi
Çarşı Mah. İnönü Caddesi Milli İrade Meydanı No:1 Artvin
0(466)212 10 08
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız